La moneda virtual de l’ALBA, el Sucre, costarà 1,25 dólars

Alí Rodríguez Araque - Ministre d'Economia i Finances de Veneçuela

El valor del Sistema Unico de Compensació Regional (Sucre), que operarà inicialment per via electrònica, serà de 1,25 dòlars, va informar aquest dimecres el ministre del Poder Popular per a l’Economia i Finances de Veneçuela, Alí Rodríguez Araque.  Durant declaracions ofertes a la seva sortida de l’acte de lliurament de crèdits dels bancs “Bicentenario y de Venezuela”, realitzat al Palau de Miraflores, el ministre Rodríguez va destacar que aquest mecanisme de compensació serà posat en marxa per a finals d’aquesta setmana amb exportació d’arròs veneçolà a Cuba.

Així mateix, a més d’aquesta primera operació, està prevista la compra de ciment asfàltic per part de Bolívia a Veneçuela i a canvi, Veneçuela importarà d’aquest país andí, fusta, aliments, tèxtils, artesania entre altres productes. “El que busquem amb el Sucre és la creació d’un mecanisme que ens permeti crear una nova arquitectura financera, que ens permeti trencar amb la dependència del dòlar en les operacions d’intercanvi comercial, entre les nacions que conformen l’Aliança Bolivariana per als pobles de la nostre Amèrica (Alba) “, va apuntar el titular.

Va indicar, a més, que la plataforma que utilitzaran els països per a les transaccions sota l’esquema del Sucre va ser aportada pel Banc de la Alba i el Banc del Tresor de Veneçuela. “Ja està llesta la plataforma tecnològica que permetrà realitzar les transaccions en temps real, va ser posada a prova i estem preparats per a la primera operació de compra-venda”, va precisar.

Així mateix, va assenyalar que ja va ser nomenat el Comitè Monetari Regional, màxima instància d’aquest sistema compensatori que aplicaran els països de la Alba, encara que no va anunciar noms dels designats. Cal destacar que el president veneçolà, Hugo Chávez Frías, va anunciar el dimarts la promulgació de la Llei aprovatòria del Sucre.

Membres de l'ALBA

El Banc del Sud

Cal destacar que els membres de l’Alba són: Bolívia, Veneçuela, Cuba, Ecuador, Nicaragua, Honduras, Dominica, Antigua i Barbuda i San Vicente i Granadinas. Per tant, tots països amb una mateixa ideologia política i alguns d’ells amb poc pes econòmic. Segurament aquesta iniciativa ha estat presa després de no fructiferar en excès ó quedar aturat el projecte del Banc del Sud que englobaba països amb un pes molt major a nivell mundial, tals com: Argentina, Brasil, Uruguay, Paraguay, Xile i la mateixa Veneçuela. Recordem que s’especula sobre les dificultats que hi ha amb Brasil, degut a que aquest ja té el seu propi banc de desenvolupament, el BNDES.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS